Vyhľadávanie stratených osôb v mestskom prostredí
Kurzy >>
Vyhľadávanie stratených osôb v mestskom prostredí
Registrácia
Registrácia dobrovoľníka, ktorý má záujem sa začleniť do vyhľadávania, je základným krokom dobrovoľníka pri každej vyhľadávacej misii.
Bezproblémový priebeh registrácie je znakom dobrého riadenia misie.
Registračnú miestnosť treba mať pripravenú v dostatočnej personálnej kapacite, ktorá závisí od rozsahu vyhľadávania, t.j. od predpokladaného počtu dobrovoľníkov.
Zlá organizácia registrácie spôsobí zmätok a zdržanie dobrovoľníkov, čo má za následok oneskorenie vyhľadávania. Toto spôsobí sťažnosti na adresu riadiaceho tímu a znechutí v značnej miere dobrovoľníkov. Preto je veľmi dôležité registráciu nikdy nepodceniť.
Stoly, pre jeden stôl máme pripravených aspoň 5 registračných formulárov, škatuľku s odznakmi – označenie dobrovoľníkov, registračný personál. V prípade väčších vyhľadávacích akcií treba zabezpečiť dostatočné množstvo spomenutých prostriedkov a registračného personálu. Jeden registračný pracovník je priradený k jednému registračnému stolu : ak je menší počet dobrovoľníkov, registračný pracovník zapisuje údaje dobrovoľníka. Pri väčších vyhľadávacích akciách dobrovoľníci vypisujú registračný formulár samostatne, registračný pracovník skontroluje správnosť vyplnenia formulára a overí pravosť zapísaných údajov na základe predloženého občianskeho preukazu, vodičského preukazu, resp. pasu. Je potrebné, aby preukaz totožnosti dobrovoľníka bol opatrený fotografiou.
1 stôl, 5 registračných formulárov, 1 registračný pracovník, 100 dobrovoľníkov.
Údaje registrácie : meno, priezvisko, adresa bydliska, telefónne číslo domov, telefónne číslo mobilného telefónu, dátum narodenia, zamestnanie – názov, sídlo, tel. kontakt, číslo občianskeho preukazu, alebo pasu, resp. vodičského preukazu.
Základný brífing : umiestnenie by malo byť blízko (vedľa) registračného miesta, aby si dobrovoľníci počas čakania na zaregistrovanie mohli pozrieť - prečítať základné údaje o udalosti.
Pri registrácii je potrebné zapísať zručnosti a schopnosti dobrovoľníkov. Podľa toho aj označíme dobrovoľníkov krátkou stužkou rôznej farby : jedna farba je pre školených SAR členov (budú v uniformách, ale môžu byť aj takí, ktorí sú bez uniformy), druhou farbou budú označení neškolení dobrovoľníci, treťou dobrovoľníci, ktorí poznajú okolie, štvrtou dobrovoľníci s vlastnými vozidlami (niektorí dobrovoľníci teda môžu byť označení súčasne aj viacerými farebnými stužkami) , piatou bicyklisti, šiestou dobrovoľníci s člnmi a pod.
Pri zostavovaní SAR tímov takéto označenie veľmi zjednoduší a urýchli prácu, hlavne pri veľkých vyhľadávacích akciách.
Údaje z registračných formulárov sa uložia okamžite do počítača : vyhľadávanie osôb na základe vložených údajov, presná evidencia, prístupnosť cez internet, preverenie dobrovoľníkov políciou a pod.
Uloženie dát do PC je pomerne zdĺhavé, preto na 50 až 100 dobrovoľníkov potrebujeme jedno PC s vyškoleným pracovníkom. Registračný formulár musí byť štandardizovaný, aby sa urýchlilo uloženie dát do PC z registračných formulárov. Najskôr sa realizuje registrácia na papier, nakoľko je rýchlejšia, ako registrácia do PC.
Všeobecný brífing : po registrácii je dobrovoľník usmernený do priestoru všeobecného brífingu : miesta registrácie a brífingu musia byť vedľa seba, v inom prípade maximálne 50 až 100 metrov vzdialené, väčšia vzdialenosť už predstavuje príliš veľkú časovú stratu.